23 Ekim 2011 Pazar

Türk Pasaportu vizyonda!

2. Dünya Savaşı'nda Avrupa'da görevdeki Türk Diplomatların, Nazi zulmünden kaçmalarına yardım ettiği Yahudilerin Türkiye'ye gelişini anlatan Türk Pasaportu adlı belgesel cuma günü vizyona girmiş!

Birkaç ay önce bu film hakkında bi yerde okumuştum ve oldukça ilginç gelmişti, hatta sanırım HaberTürk'te de kurtulanlardan yaşlı bir beyefendi ile bir röportaj vardı orada da izlemiştim ve oldukça merak ediyordum.
1943 ve 1944 yıllarında Türk diplomatların girişimleriyle organize edilen trenlerle, Paris’ten yola çıkan Türk asıllı Musevilerin umuda yolculuğu tüm Nazi Avrupasını geçerek İstanbul'a ulaşmaları, ve toplam 14 tren yolculuğu ile 1.500’ün üzerinde Türk asıllı Musevi’nin kurtuluş öyküleri anlatılıyor belgeselde.

Filmin ilk gösterimi 64. Cannes Film Festivali’nde gerçekleştirilmiş, Colorado’da yapılan Moondance Uluslarası Film Festivali’nde “En İyi Belgesel” ödülü, California Yosemite Uluslararası Film Festivali “En İyi Belgesel” dalında John Muir ödülününü almış. “Türk Pasaportu” ayrıca, Lucerne Uluslararası Film Festivali tarafından “Show Case”e seçilmiş.


İlk olarak Ayşe Kulin'in "Nefes Nefese" kitabında öğrenmiştim Türk Diplomatların yardımlarını ve bu yardımları daha önce bilmediğim için çok ilgimi çekmişti bu nedenle filmi de çok merak ettim!

Belgeselin fragmanı:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder