27 Mayıs 2012 Pazar

Eurovision 2012'nin ardından...


Nedense son günlerde twitter'da Türklerin gazlarıyla, ilk 5'e girermişiz gibi bir ümide/hevese kapılmıştım amaaa ne yazık ki şarkı ilk çıktığında da (ne yazık ki haklı çıktım) bu şarkıyla ilk 10 anca olur demiştim. Bir parça gelen gurbetçi oyları da olmasaydı halimiz ne olurdu onu bilemiyorum.

Bu arada ben de yarışmayı buradaki exchange öğrencilerle beraber izledim ve Türkiye'deki "Can Bonomo süper yaa" gazının aksine Can Bonomo'yu da şarkıyı da hiç beğenmediler, biri çocuk şarkısı gibi dedi, biri çocuk çok tuhaf dedi, o sondaki gemi olma koreografisini çok komik buldular hatta yüksek sesle gülen oldu. Gecenin sonunda 7. olmamıza da baya bi şaşırdılar, ben de onların bu kadar şaşırmalarına şaşırdım açıkçası. Demek şarkımız cidden pek de parlak değilmiş?
(Ama hoşuma giden bi nokta oldu, bi Kanadalı çocuk bu arkadaki enstrümanlar Türk enstrümanları mı falan diye sordu, etnik melodileri beğenmiş. Hoş bir detay bu da.)



Valla diğer alternatifler Hande Yener veya Atiye gitse daha başarılı olurduk gibi geliyor bana, hatta İsveç'le kendi-HandeYener'ini-yarıştır gibi bi olaya girebilirdik bile :P

Yarışmanın birincisi İsveç'ten Loreen

Beni şaşırtan birkaç şey ise bu yıl gurbetçi ülkelerinden (Almanya, Avusturya, Fransa, Belçika, Hollanda, İsviçre) nasıl bu kadar az oy geldi?? Tamam yarısı jüri oyu artık o 10-12 puanlar geride kaldı ama normalde yine de biraz daha yüksek geliyordu. Acaba gurbet Türkleri, Can Bonomo Musevi kökenli diye oy mu vermedi nedir? Aynı açıdan ikinci şaşırdığım nokta da İsrail'den gelen 1 puancık oldu. Açıkçası ben şöyle 8-12 gibi bi şey bekliyordum. Nereden bileyim başka bir ülkede Türk kökenli biri yarışsa ben oyumu atardım açıkçası (aynı şey değil ama işte anladınız noktayı)

İyice uzatmadan favorilerime gelecek olursak, ben İsveç'i beğenmiştim, Rusya da hem sempatik hem eğlenceliydi bence, çok takılmaya gerek yok, ayrıca Yunanistan, Norveç ve Kıbrıs'ın şarkılarını da beğenmiştim aslında nasıl daha iyi bi şeyler yapamadılar şaşırdım. Özellikle de İran asıllı Tooji'nin Türk popunu andıran "Stay" şarkısına! Bi de Engelbert Humperdink'in sonlarda takılmasına!

Neyse, her seneki komşu komşuya olayları oldu falan bunlar artık Eurovision klasikleri, seneye yine olacaklar ve seneye görüşmek üzere Eurovision'la, yine yeniden heyecanlanıp gaza geleceğiz milletçe.

--

Bu arada, Türkiye oylarını sunan sarışın ablaya (adı Meltem'di sanırım) ne oldu? Kekoş kekoş puanlarımızı açıklamasını aradı gözlerim, bence bi Eurovision klasiği idi o da, geri gelmeli!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder