12 Ağustos 2011 Cuma

KlipAnaliz: Oynama ve Kemal Doğulu'nun yaratıcılığı

Yıldız Tilbe, "Oynama" adlı yeni albümünü çıkarmış ve de Kemal Doğulu yönetmenliğinde çıkış şarkısı "Oynama"yı kliplemiş. Bu arada bu Oynama şarkısı, Marcus Miller'in Blast'iymiş, Yıldız Tilbe üzerine Türkçe söz yazmış.

Şarkı güzel olmuş, farklı olmuş ama klip çok kötü. Yani Kemal Doğulu'nun yaratıcılık sıfır sanırım, anlayamadım. Zaten belli başlı planları var, genelde çoğu klibinde onları kullanıyor. Bu klipte de aynısını yapmış.




Klibin büyük çoğunluğu bu kırmızı merdivenlerde geçiyor ki bir yaratıcılık yok yani, şarkının hareketine de pek uymamış. Bu arada belli başlı planlar derken 2sini paylaşayım sizlerle.
Birincisi, şarkıcı şarkısını söylerken üzerine tutulan hare ışık.

Kemal Doğulu & Hande Yener - Bir Yerde

Kemal Doğulu & Hande Yener - Bir Yerde

Hande Yener - Kibir

Kemal Doğulu - Üzgünüm

Yıldız Tilbe - Oynama

Bir de daha az rastladığımız, "şarkıcının sırtını bir yere yaslayarak şarkıyı söylemesi" var:

Yıldız Tilbe - Oynama

Hande Yener - Çöp

Sıla - Oluruna Bırak
Aslında daha çok örnek olabilir, tabii hepsini hatırlayamıyorum. Özellikle hare ışık olayında benzeyen birkaç tane daha hatırladım ama en birebir benzeyenleri paylaştım.

Bu kadar eleştiriyorum ama Kemal Doğulu'yu takdir ediyorum nereden başladı nereye geldi, yılmadan şarkı söylemeye, şarkı yapmaya devam ediyor falan ama her ne kadar Türkiye standartlarının üstünde klipler çekse, yönetmenlikte pek yaratıcı değil.

Yıldız Tilbe'nin Oynama klibiyle yazıyı sonlandırıyoruum.


1 yorum:

  1. Yıldız Tilbe yeni albüm yaptı. Yıldız Tilbe Proje albümü. Sabırsızlıkla bekliyorum bu albümü. Çok efsane olacak. Yıldız Tilbe unutulmaz bir efsanedir. Teşekkürler, güzel paylaşımdı.

    YanıtlaSil