27 Ekim 2011 Perşembe

True Blood, TV'de şiddet ve Yeni Vampirler

Son birkaç haftadır çılgıncasına True Blood izliyorum, sezonları art arda devirdim. İlk sezonun başlarında biraz sıkıldım ama sonradan fena sardı ve şu an dördüncü sezonun sonundayım! Ama 4. sezonda dizinin fazla saçmaladığını üzülerek söylüyorum. Yani tamam zaten vampir dizisine başlarken sıradışı olaylar olacağının farkındayız ama yani 4. sezonun, 9. bölümü ve itibariyle artık baya saçmaladı, hatta beni sıktı. Acaba art arda sezonları izlediğimden mi sıkıldım diyorum ama sanmıyorum. Saçmalamaya başlayan dizilerde bence bir "Melekler Adası eşiği" var ve o eşik aşıldıysa eğer geri dönüşü çok zor, saçmalamanın ardı kesilmeyebiliyor. Göreceğiz bakalım 5. sezonda nasıl olacak.

true blood, sookie, vampire bill,

Bu arada True Blood'ı izlerken beni düşündürdü. Bu dizi tamam güzel ama o kadar çok şiddet, erotizm sahnesi var ki! Muhafazakar biri katiyen değilim, biraz çıplaklık, seks sahnesi falan rahatsız edecek biri de değilim ama bu dizide AŞIRI fazla seks sahnesi, çıplaklık var, neredeyse pornografik. Hani uyarılar olur ya; bu dizide de extreme nudity ve exteme violence var.
Şiddet derken, vampirlerin kan emme sahneleri, birilerinin ölümü vs. Mesela en son 4.sezon 10.bölümde bir vampir bir insanın kalbini çıkarıverdi, bir kadına ateş açıldı alnından vuruldu, vampirlerin insanların kan emmesi zaten insanların yürümesi kadar sıradan bir sahne. Kısacası çok yoğun şiddet ve erotizm var.

true blood, sookie and eric, sookie and eric naked, sookie and eric in bed, true blood nude
İnanın, True Blood için bu kapalı bir sahne

Peki, bunun ne gibi bir sorunu var? Olay şöyle: Geçen yıl DOT'un Punk Rock oyununa gideceğim zaman yorumlarda hep çok çarpıcı, şoke edici olduğunu okumuştum ama oyun sonrası açıkçası o kadar da çarpıcı bulmamıştım. Oyun çıkışı o zaman çalıştığım dergi için ekip ve yönetmen Rıza Kocağolu'yla röportaj yaparken de bu yorumumu söylediğimde bana adamın verdiği yanıt şuydu: En çarpıcı olan şey, senin bunu çarpıcı bulmaman, çünkü TV'lerde, gazetelerde şiddeti, ölümü, vahşeti o kadar kanıksamışız ki artık bir oyunda bir arkadaşın az önce konuştuğu arkadaşını vurması çarpıcı gelmeyebiliyor."
Bu diziyi izlerken de işte bu yorumu düşündün, bu kadar yoğun şiddet sahnelerine maruz kalıyorken, sonra niye bazı olaylar karşısında gerektiği kadar şoke olmuyoruz, çok şaşırtıcı kalmıyor ne yazık ki...

true blood, true blood naked, true blood nude
Çok contoversial olan Rolling Stones kapağı

True Blood'ı izlerken düşündüğüm bir diğer şeyse, şu son yıllarda deliler gibi artan vampir dizi ve filmleriyle oluşan yeni vampir kavramı: işte Twilight'taki gibi güneşte durabilen, True Blood'daki gibi haçtan sarımsaktan vs etkilenmeyen vampirler. Yavaş yavaş daha "insani" yeni bir vampir profili çiziliyor, farkında mısınız :)

Bu arada çok mal olsa da Tara'yı eğlenceli bulan tek ben miyim :)

1 yorum:

  1. true blooda laf ettirmem , true blood 4ever !! :)

    YanıtlaSil