11 Nisan 2013 Perşembe

GQ Bar'ı deneyelim bakalım!


Eğer benim yazımda veya gazetelerde okumadıysanız bile eğer yolunuz Nispetiye Caddesi'nden geçmişse kesin görmüşsünüzdür; aylardır Etiler'deki Fridays'in yerinde devam eden hummalı çalışma yerini geçtiğimiz ay GQ Bar'a bıraktı. Ben de o zamandan beri gidip bir görmek istiyordum, bi arkadaşımın doğumgünü kutlaması sayesinde deneyimlemiş oldum.

Öncelikle insanın ilk dikkatini çeken içerisinin dekorasyonunun başarısı! Kesinlikle oluşturulmak istenen elegant ambiyans başarıyla oluşturulmuş. İnsan içeriye girince kesinlikle etkileniyor. Dekorasyondan, menüye, çalışanların ilgisin ve yemeklerin lezzetine kadar her şey kusursuz. Doğuş Grubu'nun 5 milyon dolarlık yatırımı boşa gitmemiş.

Fiyatlar da bu segmentte bir mekana göre oldukça makuldu; salatalar ve makarnalar 25-35 TL arası, ana yemekler ise 29 TL'den başlayarak 100 TL'ye kadar uzanan bir skalada. Mesela ben ızgara somon fileto aldım, başka bir arkadaşım da ızgara tavuk aldı; ikisinin de fiyatı 34 TL idi ve de hem lezzet hem de sunum olarak süperdi. İçecek fiyatları aynı şekilde GQ Bar gibi bir yer için gayet makul, 25 TL'den başlayarak artıyor, buranın medar-ı iftiharı kokteyl çeşitleri ise 35 TL civarında.

Izgara somonun görüntüsü kadar lezzeti de yerindeydi

Arkadaşımın doğumgünü kutlaması haftaiçi bir akşam olduğundan dolayı buranın gece kulübü ortamını deneyimleme fırsatım olmadı ama en kısa zamanda o halini de görmek istiyorum! İçerisinin gece çok daha farklı bir atmofere bürüneceğini düşünüyorum.

Bu arada haftaiçi bir akşam olmasından dolayı mı bilemedim ama yaş ortalaması 40+ şeklindeydi ve de ağırlıklı olarak iş insanlarından oluşuyordu. Giyim tarzının oldukça formal olduğunu belirteyim. ;)


Fakat olumsuz eleştirim de yok değil: mekan ile ilgili en büyük sayabileceğim olumsuzluk ise hesap kısmında karşımıza çıktı. Yediğimizin içtiğimizin farkındaydık fakat hesap sırasındaki "eklemeler" ile bizim hesap bayağı bir şişti! Öncelikle arkadaşımızın getirdiği doğumgünü pastasının "kesim ve servis ücreti" olarak 120 TL hesaba yazılmıştı, ki bu bana göre çok fahiş bir fiyat, hatta pasta kesim ücreti olarak 120 TL alınması ayıp! Ayrıca "kuver" olarak 70 TL de yine fazla bir fiyattı. Son olarak da garsonun faturada yazmamasına rağmen yüzde 10 bahşiş payını da hesaba katarak hesaplarımızı almasını da yadırgadık. Eğer faturada yüzde 10, veya artık ne kadarsa, bahşiş ücreti belirtilmemişse bunun hesap ödendikten sonra müşterinin kararına bırakılması gerekiyor; hesap sırasında bizimle ilgilenen garsonun tavrı bana göre olmamıştı.

Yani mekan da, ambiyans da, yemekler de, müşteri profili de kusursuz fakat hesap sırasında karşınıza çıkabilecek "sürpriz"lere karşı hazırlıklı olun giderken.



2 yorum:

  1. aynen cnm biz gittiğmzdede öle yaptılar garsonların tavrı fecii hiç sorma!!

    YanıtlaSil
  2. pasta kesim ücreti skandalını bizde yaşadık!! umarım doğuş grubundan bir yetkili bunu okur!!

    YanıtlaSil