8 Aralık 2011 Perşembe

Karaköy'den haberler


Nisan ayında Karaköy'ün dönüşümü ve hızla popülerleşeceğinden şu yazımda bahsetmiştim. Bu aralar tam gaz haberler geliyor oralardan şurası açılıyor burası açılacak diye. Valla ne diyeyim cidden bana 4-5 yıl önce lisedeyken biri deseydi ki bu köhne yerler aşırı in olacak, sanat dünyasından sosyeteden tipler yavaştan müdavim olacaklar, zeeerreee inanmazdım. Ama işte bakınız, oluyor. Sırada da Sirkeci varmışmış, valla şu an "nasıl yani" desem de inanıyorum olur.

Öncelikle Karaköy'deki ilk gece kulübü açılmış: Külah. Şimdiden insanlar gitmeye başlamış bile, belki Onur Baştürk'ün falan köşesinde okumuşsunuzdur. Tabii öyle lüks bir gece kulübü falan değilmiş, anladığım kadarıyla daha "alternatif"(?) bir yer, gitmediğim için tam bir yorum yapamıyorum.

SALT Galata



İkinci önemli gelişme de: Bankalar Caddesi'ndeki muhteşem Osmanlı Bankası binasında SALT Galata açıldı. O ihtişamlı binada böyle bir galerinin açılması baya güzel bir haber, içinde bir de tasarım ve sanat ağırlıklı kitap dergilerin bulunduğu iki katlı Salt Araştırma adlı kütüphane bulunuyormuş. Ayrıca Doors grubunun işlettiği restaurant-bar Ca'd'Oro varmış.

Bu kadarı bile baya büyük gelişmeyken daha bitmiyor, Bankalar Caddesi başta olmak üzere Karaköy'de birçok butik otel projesi devam etmekteymiş. Bunlardan 34 odalı Gradiva'nın en üst katında Zelda/Zonk adlı bir restaurant-bar açılacakmış. Bir de Karaköy'e Nublu geliyormuş.

Bunlar açık bir şekilde daha başlangıç, devamı da geleceğe benziyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder