3 Aralık 2011 Cumartesi

KlipAnaliz: Arada Sırada ve Meczup

Yine bir klip yazısıyla karşınızdayım. Diyeceksiniz, bu çocuk niye sürekli klip yazıyor. Valla ben genelde TV'de izleyecek bi şey bulamadığımda doğrudan müzik kanallarına atlarım, açarım Powerturk'ü falan ve bir yandan gazete falan okurum bi yandan o açık durur. Bazen de dakikalarca boş boş televizyona bakar, sıkılana kadar klip izlerim. Tabii bu alışkanlığımdan dolayı hangi şarkıcı hangi şarkısına klip çekmiş, Türk müzik piyasasında ne olmuş ne bitmiş haberdar oluyorum :)

Yine bu boş boş klip izleme rutinlerimin sonuncusunda şu iki klibi yorumlama ihtiyacı gördüm.


Birincisi: Ajda Pekkan - "Arada Sırada". Yazın bu şarkı her yerde bangır bangır çalarken açıkçası pek hoşlaşmamıştım. Biraz apaçi şarkısı gibi gelmişti, biraz da Sinan Akçıl'ın şarkılarını pek sevemiyorum, böyle içimi sıkıyorlar nedense. Bu arada "Yakar Geçerim"e de aslında bayılmamıştım pek, insanlar yazın bu şarkıları dinlerken ben de hmmlıyordum, "beğenmeliyim sanırım" falan diye düşünüyordum. (Ajda Pekkan'ın bu son albümünden "Hadi Gel"i beğendim ama)

Klibi, albüm fotoğraflarını ve Yakar Geçerim'in klibini de çeken Nihat Odabaşı çekmiş. Zaten Ajda Pekkan gibi ikon bir şarkıcıya da Nihat Odabaşı gibi biriyle çalışmak yakışır, ki iyi bir sonuç da çıkmış. Klip güzel işte, yani çok muhteşem falan değil ama kötü de değil. Edition Hotel'de çekilmiş ve ben otelin terasında çekilen sahnelere bayıldım. Arkada Levent gökdelenleri falan çok hoşuma gitti, sanırım klibin en hoşuma giden yanı o oldu. Nedense klip genel olarak bende "Doğu Avrupa pop klipleri" izlenimi bıraktı. O nasıl oluyor diye sorsanız tam bir yanıt veremem ama öyle bir his oldu. Sanırım o beyaz beyaz olan sahneden dolayı. Ama klip iyi yani, şarkıyı yukarıya taşıyan kliplerden olmuş.

Bu arada Ajda Pekkan'a da maşallah, genç göstermesinden falan değil de yani kaç yaşına geldi hala gençlerin yakaladığı işleri yapabiliyor. Daha "diva diva" takıla da bilirdi ama o hep gençleri yakalayan işleri yapıyor, bu da kendi başarısının sırrı bence.

saçma izlenimim bu plandan sanırım

Edition Hotel'in terasındaki planlar baya güzel olmuş.


Bir tek şu yukarıdaki fotodaki, klibin başlarındaki bu an çok saçma geldi. Gece kulübünde güneş gözlükleriyle, partiye gelen gençleri karşılayan Ajda. Sanırım arkadaki "Kral Pop" ışıklı yazısı gözlerini rahatsız ettiğinden güneş gözlükleri devrede. Bu arada Kral Pop da tüm kliplerde arkada bi yerden çıkıyor, yakında Türk Pop kliplerinin ayrılmaz bir parçası haline gelecek, o da ayrı bir yazı konusu.



İkinci şarkı da, Can Bonomo'dan "Meczup"


Bu çocuk cidden iyi bir çıkış yakaladı. Artık ilk çıkış yaptığı sırada oynadığı o Friends çakması dizinin de katkısı mı oldu nedir ama iyi bir çıkış yaptı ama aynı zamanda en önemlisi iyi bir kitle edindi kendine. Gerçekten Can Bonomo'yu beğenen, dinlemeyi seven hatta konserlerini takip eden çok fazla kişi var.

"Meczup" da kendisinin ikinci klibi. Klibi aynı zamanda yapımcısı olan Can Saban çekmiş. Baya başarılı bir klip olmuş. Nasıl tanımlasam bilemedim ama Türkiye standartlarının üzerinde, gayet "batılı" bir klip olmuş olarak özetleyebilirim sanırım. Bu tarz, biraz daha özgün klipleri keşke daha sık görebilsek. Şarkıyı da oldukça seviyorum bu arada. Bence Can Bonomo iyi bir yolda ilerliyor.




Yalnız Can Bonomo artık şu kolyesi, beyaz t-shirtü ve şapkasından kurtulsun. Her konserde, her yerde illa bunlar var. Yani 4 fotoğrafından 3ünde bu -klipten aldığım görüntüdeki- kılıkta bulabilirsiniz desem abartmış olmam.

Bu arada Powerturk, Can Bonomo'nun kliplerini niye yayınlamıyor?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder