27 Ocak 2011 Perşembe

Mmm Magnolia... Geç kalmış bir Cookshop deneyimi

Dün, açılalı uzun bir süre olmuş olsa da (meselaa 3 yıl falan!) ilk defa Cookshop'a gittim ve bayıldım! Ne yazık ki yanımda fotoğraf makinem yoktu ve cep telefonumun patlak flaşıyla görgüsüzce fotolar çekmek istemediğimden dolayı size fotolarla destek sunamayacağım ama buradan ders çıkardım ki foto makinemi bundan böyle yanımdan ayırmamalıyım! :)


Öncelikle bir yerin dekoru, masasından sandalyesine benim için çok önemlidir ve Cookshop (City's şubesine gittim) bu konuda sınıfı geçiyor. City'sdeki şubesi en alt katın ortasında bulunduğu için duvar gibi bir şey söz konusu değil ama elde olanla çok güzel bir atmosfer yaratmışlar, ben ki alışveriş merkezlerini sevmem, hiç kendimi AVM içindeymiş gibi hissetmedim.


Gelelim yemeklere... Karnım açtı ve ana yemeklerden chili soslu tavuk sipariş ettim, birlikte gittiğim iki arkadaşım da "sevimli kuşlar" adlı başlangıcı paylaşmaya karar verdiler. Çok gecikmeden siparişlerimiz geldi. Chili soslu tavuk, 3 adet tavuk bonfileden oluşuyordu, tatlı chili sosu üzerine dökmüşlerdi tavukların ve yanında da çok lezzetli bir patates püresi ile kıtır hamur ile oluşturulmuş çanak içerisinde sote sebze vardı. Yemek oldukça lezzetliydi, tavsiye ederim; fiyatı da bu tarz kafelere göre normal sayılacak bir seviyede; 18 tl idi. Arkadaşlarımın aldığı "sevimli kuşlar" ise kızarmış tavuk parçaları, tavuk kanat, soğan halkaları ve patates kızartmasından oluşuyordu ve yanında da benim yemeğimdeki sos olan tatlı chili ve rokforlu bir sos vardı. Açıkçası başlangıç sunum olarak sıradandı, lezzeti de aynı şekildeydi (gerçi kızarmış tavuk, soğan, patatesin ne kadar farklı bir tadı olabilir :)). Rokfor sos konusunda ise karara varamadık, sanırım rokforu ancak pizza malzemesi olarak seviyorum.

Sıra tatlıya geldi ve meşhur magnolia'yı tatmaya tabii!! :) Ben karışık magnolia, arkadaşım çikolatalı magnolia, öteki arkadaşım ise ganaj sipariş ettik. Magnolialar geldi (bu arada garsonlar ingilizce magnolia, "magnolya" olarak okunmasa da öyle telaffuz etmekte ısrarcıydılar, anlamadım), ben iyi ki karışık söylemişim dedim. Çikolatalı güzel ama bir süre sonra bayabiliyor, biraz ağır gelebiliyor; çilekli ve muzlu ise mükemmel! Bu malzemeler, pasta kreması gibi pudingsi bir şeyle karıştırılmış ve üzerine de eti cici bebe ufalanmış; oldukça basit geliyor kulağa değil mi! :)
Bu magnolia pudding aslında New York'taki meşhur Magnolia Bakery'deki "banana pudding" ilham alınarak, bir nevi ona tribute olarak yapılmış. Açıkçası tribute'u böyleyse kendisi nasıldır çok merak ediyorum, NY'a gittiğimde ilk uğrayacağım duraklardan birisi kesinlikle Magnolia Bakery olacak!

Karışık Magnolia Pudding (soldan sağa: çikolatalı, çilekli, muzlu)
Ayrıca gelen ganaj da başarılıydı ama tabii bol çikolata soslu bir tatlı olduğundan bir süre sonra bayıyor; ben zaten şahsen meyveli tatlıları genellikle daha çok severim (tatlılar arasında bir ayrım genelde yapmasam da:))

Tatlıların yanında da arkadaşlarım farklı bir şeyler denemek istediler ve menüdeki alkolsüz kokteyllerden sipariş verdiler. Cookshop kokteyl'i açıkçası beğenmedim; çok sevdiğim ananas, nane ve buzdan oluşuyordu ama nanenin tadı fazla baskın olmuştu ve pek lezzetli gelmedi. Diğer arkadaşımın sipariş verdiği Madam Cinderella adlı kokteyl ise portakal, grenadine ve şu an hatırlamadığım bir meyveden daha oluşuyor ve masaca oldukça beğendik. Fiyatlar da hem bu tarz kafelere kıyasla hem de bulunduğu semtteki diğer yerlere oranla makul seviyedeydi, 3 kişi hem yemek yiyip yanında birer soft içecek içip sonra tatlı eşliğinde kokteyl (ben de bir americano içtim) içip adam başı 34 tl ödedik.

Bu arada benim gibi alışveriş merkezi sevmeyenlere de müjde (çünkü çoğu Cookshop AVM'lerin içinde) Akmerkez Ulus kapısı karşısında Kasım ayında açılan Ulus şubesinden sonra yakında da Bebek'e bir şube açacaklarmış. Sanırım magnolia aşkıyla bir süre oradan çıkmayabilirim! :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder