25 Aralık 2012 Salı

Altın Ejderha'da bir yemeğe ne dersiniz?



DOT oyunları fan'ı bir şahıs olarak bu sezonu bir Dot oyunu izlemeden kapayamazdım! Dot oyunlarına çarpıcı yönlerinden dolayı çok seviyorum, izleyene farklı bir tiyatro deneyimi yaşatıyor.

Pekii Altın Ejderha nasıldı?
Meh, diyebiliyorum. Yani dürüst olmak gerekirse ben o kadar etkilenmedim. Hatta şu güne dek en az etkilendiğim Dot oyunu oldu.

Olay, bir Vietnam lokantasının bulunduğu apartmanda yaşayan insanların ve o lokanta çalışanlarının bağımsız hikayeleri. İlginç nokta ise tüm bu karakterleri aynı oyuncu kadrosu yani; Köksal Engür, Deniz Türkali, Ece Dizdar, Enis Arıkan ve Saim Karakale oynuyor.

Oyunculuklar gerçekten çok başarılı. Özellikle Enis Arıkan bu oyunda parlıyor! Kendisini daha önce de Festen'de izlemiştim ama Altın Ejderha'da çok daha başka bir Enis Arıkan görüyoruz. Yakın tarihte patlama yapmazsa Arıkan'ın oyunculuk yeteneğine yazık olur, çok yetenekli bir oyuncu. Aynı şekilde ilk kez izlediğim Ece Dizdar da oyun boyunca döktürüyor, bundan böyle oynadığı diğer oyunları da yakın takibe alacağım. Genç oyuncu Saim Karakale ve tabii usta oyuncular Deniz Türkali ve Köksal Engür de çok başarılı.

Fakat işte işlenen hikayelerden midir, ortadaki senaryodan mıdır nedir bilemedim ama oyunu pek beğenmedim. Hani, bu oyunu gidip birine tavsiye etmem ama oyunculuklar için gidilip görülebilir. Ve tabii her zamanki gibi orijinal bir tiyatro metnini izlemek için (beğenmedim ama özgünlüğüne laf yok).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder