17 Aralık 2012 Pazartesi

Tasarım Bienali'nde neler oldu?

İstanbul Modern ve Galata Rum İlkokulu'nda sürüp giden Tasarım Bienali'ni biletim olmasına rağmen son gününde yakalayabildim!

Kentsel dönüşümün son zamanlarda gündeminde fazlaca yer tuttuğu bir şehirde yaşadığımızdan en çok kentsel dönüşüme yönelik eserler insanın dikkatini çekiyor. Ve insan bienali dolanırken İstanbul'un ne kadar başdöndürücü bir hızla gelişmekte, değişmekte, büyümekte ve tekrar değişmekte olduğunu fark ediyor.


Çok ilginç eserlerin ve "meh" dedirten eserlerin de bir arada olduğu bienalde ise benim favorim ve beni en çok çarpan Özden Demir ve Sinem Serap Duran'ın eseri olan "Deplase/Deplacer" idi. "Dönüşüm altındaki kentteki bellek kaybının farklı durumlarını anlatmak" olarak özetledikleri eser bu hissi vermekle kalmıyor, tüylerini de ürpertiyor ve de en önemlisi düşündürtüyor.
(Bir de Perpa'da çekilmiş kısa film de çok etkiliydi ama ismini araştırıp bulamadım. :/)

Diğer birkaç dikkatimi çeken eser:


Aydan Çelik'in "İnşaat Ya Resulullah" eseri bienalin en çok dikkat çekenlerinden ve de hiçbir ek açıklama gerektirmeyenlerinden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder