19 Şubat 2012 Pazar

Sevimli alışveriş merkezi: Kozzy


Ben alışveriş merkezlerinden pek hazzetmem. Kalabalık, kalabalıktan oluşan gürültü ve uğultu, yapay ışıklar vs beni rahatsız eder. Ben cadde alışverişi kültürünü severim ve onu ararım.

Bağdat Caddesi, Nişantaşı, İstiklal Caddesi/Beyoğlu gibi yerler dışında bir yeri sevemiyorum, yemek olarak da Bebek, Etiler, Moda gibi yine açık alanları sayabilirim. Hem İstanbul'un bu güzel semtleri, mahalleleri varken, oralarda vakit geçirebilecekken -hava nasıl olursa olsun- niye bir alışveriş merkezine tıkılayım ki diye düşünürüm. Bu konuda da tek istisnam açık hava olduğundan ve de çok hoşuma giden Kanyon. (Tabii şehir merkezine uzak oturanların avm tercih etmesi gayet mantıklı ve anlayabiliyorum, o ayrı bir durum)

Neyse, yani benim pek bir AVM severliğim yoktur. Amaaa bugün tiyatro için gittiğim Kozzy AVM'yi oldukça sevdim. Öncelikle Kadıköy Belediyesi'ni böyle bir yer yaptığı ve Kadıköylülerin hizmetine sunduğu için tebrik ediyorum! Muhteşem olmuş.

Hiç sıkış tıkış olmamış, içi çok ferah da değil ama bunaltmıyor (sanırım bunda yerlerin ve duvarların kahve-bej tonlarında olması etkili). İçerisi Cevahir vs. gibi parlaklar içinde, alacalı bulacalı, göz yorucu değil; sade ve şık. Hem de küçük tutulduğundan içeride az ama öz, gerekli mağazalar var ve bu durum da "samimi" bir hava yaratıyor.

Yemek seçenekleri de oldukça hoş, küçük ama çok seçenek var: Chinese Express, İtalyan lokantası Differente, Oldies Cafe, Pelit, Mado, Gönül Kahvesi, Çiçek Izgara, Burger King, Baydöner, Krispy Kreme. Hem de büyük bir terası var ve farklı mimarisinden dolayı cafelerin de dışarıda oturulacak yerleri var.

Ve dee bu alışveriş merkeziyle ilgili en önemli şey aynı zamanda bir kültür merkezi olması. Kocaman bir salona sahip Gazanfer Özcan-Gönül Ülkü Tiyatrosu ile 9 salonlu Avşar Sinemaları, Kozyatağı ve de Kadıköy sakinleri için iyi bir alan yaratmış. Bu arada 2011 yılında Avrupa'nın da en iyi alışveriş merkezi seçilmiş!

bence dışarıdan çok hoş görünüyor

Kozzy'nin müdavimi olmam ama sinemaya ve tiyatroya gitmek, öncesinde sonrasında yemek yiyip alışveriş yapmak, zaman geçirmek için hoş bir yer olmuş. En çok da Kozyatağı sakinlerinin işine yaramış bence, Cadde'ye inme derdinden kurtulmuşlar ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder