9 Şubat 2011 Çarşamba

Pera Müzesi'ne 20 Mart'a kadar kesin uğrayın!

Neden mi? Çünkü Frida Kahlo & Diego Rivera ile Çarlık Rusyası'ndan Sahneler sergileri 20 Mart'a devam edecek de ondan! Bugün Pera Müzesi'nde ikisini de gezdim ve bayıldım. Aslında Çarlık Rusya sergisine daha çok bayıldım (yanımdaki arkadaşlarım da) çünkü Frida sergisinde çok az parça vardı, çok minik çaplı bir koleksiyondu. Çarlık Rusya sergisinde ise beni çarpan şey öncelikle Rus ressamlara dair ne kadar az bilgim olduğu oldu. Mesela Batı Avrupalı birçok ressamı sayabilirim, hatta birçok başeserleri gözümün önünde canlanır ama Rus ressam deyince ı-ıh, tık yok! Rus edebiyatı hakkında bilgiliyken, Turgenyev, Dostoyevski diye sıralarken Rus ressamlar konusunda sıfırdım. Ve resimlerin konuları, detaylar, detayların resmedilişi hayran bıraktı. Gidip kesin görün, detayları inceleyin ve baktıkça şaşıracaksınız, emin olun. :) Bu arada sergiyi gezmeden önce Çarlık Rusya sergisinin ilk katındaki timeline'ı bir inceleyin, o dönemki olaylar ve politik atmosferi göz önünde bulundurunca daha bir anlam kazanıyor resimler.

Ilya Repin

en beğendiğim birkaçını paylaşayım dedim ama gitmiş gibi oldunuz:P


özellikle bu resimde ayrıntılar müthiş

Ilya Repin

Ivan Şişkin'in doğa tablolarına hayran kaldık

Realist Rus ressamlardan sonra sürrealist Frida Kahlo elbette farklı geliyor ama Frida'nın çizgileri zaten çok güzel olduğu bir gerçek, o açıdan herhangi bir şaşkınlığım olmadı ama belirttiğim gibi sergide çok az parça olması beni biraz hayalkırıklığına uğrattı ama kesinlikle kötü değil, gidip görülmeli o da.

Frida Kahlo birçok otoportresini çizmiş




Bu da Diego Rivera'dan
Ayrıca daha önce Pera Müzesi'ne gitmemişseniz de İstanbul tabloları koleksiyonunu da görmeden dönmeyin, benim üçüncü gidişim de ama yine hayranlıkla baktım. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder